Gyakran ismételt kérdések

 

Mire lesz szükségem a jógaórán?

Kényelmes ruházat, amelyben komfortosan tudsz mozogni, jól szellőzik és lehetőleg nem csúszós anyagból készült, valamint jógaszőnyeget, amennyiben van (ha szükséges előzetes egyeztetés után jógamatracot tudok biztosítani a számodra).

 

Mit és mikor érdemes enni az óra előtt?

Kérlek, könnyebb ételt lehetőleg 1 órával a foglalkozás előtt már ne egyél, egy nagyobb főétkezés és a jógaóra között pedig érdemes minimum 1,5 vagy akár 2 órát is hagyni. amennyiben mégis éhesnek érzed magad óra előtt, akkor ebben az esetben mindig pár falat gyümölcs javasolt csak. Palackos víz nyugodtan lehet nálad az óra alatt.

 

Milyen fizikai állapotban jógázhatok?

Amennyiben egészségesnek érzed magad, akkor bármely típusú gyakorlást szívből ajánlom. A legtöbb esetben akkor is jógázhatsz, ha valamilyen egészségügyi problémával küzdesz. Ilyenkor az előzetes konzultásió során azt is alaposan átbeszéljük, hogy az adott állapotodban számodra milyen típusú gyakorlás a leginkább javasolt.
azonban, ha a kezelőorvosod kifejezetten eltiltott a mozgástól, abban az esetben nem javaslom a jógagyakolást egészen addig, míg az orvos mást nem tanácsol.

 

A magán jógaóráknak hol található a helyszíne?

A pontos helyszínt mindig egyénenként pontosítjuk, a legelső alkalom előtt, az adott vendég igényeinek megfelelően.
Legjellemzőbb, hogy az otthonában/otthonodban tartjuk az órát. A relatíve kis helyigény miatt a legtöbb esetben ez a legoptimálisabb, így saját környezetedben jógázhatsz, és az órára érkezés idejét és fáradalmait is áthidalja ez a verzió.
Amennyiben otthonodban bármilyen okból mégsem lenne rá lehetőség, hogy megtartsuk az órát, akkor egy külső helyszínen bérelt teremben, a város több pontján van lehetőség az óra megtartására, Ebben az esetben a terembérlés plusz költsége hozzáadódik a kezelés alapköltségéhez.

 

Milyen időpontban vannak a jógaórák?

A magán jógaórák időpontjait mindig előzetesen egyeztetjük úgy, hogy minden esetben megtaláljuk a legjobb időpontot, legyen szó egyszeri alkalomról vagy rendszeres együttműködésről. A különböző jógastúdiókban tartott csoportos órák időpontjai az órarendben megtalálhatóak.

 

Milyen tematika alapján vannak összeállítva a magán jógaórák?

Minden esetben a gyakorló igényeihez és céljaihoz igazítva, személyre szabott az órák felépítése. Hiszen mindannyian mások vagyunk, így a sikeresebb fejlődés érdekében mindenkit más-más úton fogja a jóga elvezetni a megfelelő eredmény eléréséhez.

 

Kinek ajánlott a magán jógaóra?

Bárki érezheti szükségét, hogy a jógát egyedül, személyre szabottan gyakorolhassa. Akár rendszeresen szeretnél magán órán részt venni, akár egy-egy alkalommal a saját vagy a csoportos órai gyakorlásodat kiegészítve eseti jelleggel érzed szükségét, egy magántanár megfelelő segítséget nyújthat számodra a hozzád igazított gyakorlás kialakításában.

 

Milyen rendszerességgel ajánlott magán jógaórát kérni?

Ez nagyban függ az egyéni céljaidtól. Általánosságban elmondható, hogy már a heti egyszeri jógagyakorlás is rengeteg pozitív változást tud elindítani, azonban a heti két-háromszori gyakorlással a jóga jótékony hatásai még intenzívebben jelentkeznek. Természetesen ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy heti három magánórára van szükség (kivéve persze, ha kifejezetten ezt szeretnéd 😊), hanem a lehetőségeidtől és személyes igényeidtől függően érdemes a rendszeres heti gyakorlásodat kiegészíteni és egy tapasztalt oktató segítségével személyre szabni a jógagyakorlásodat, hogy a heti egy-két-három vagy akár többszöri gyakorlásod során a számodra legtöbb fejlődést elősegítő gyakorlatokat végezhesd. Mint látható, a magán jógaóra rendszeressége is sokban függ a te céljaidtól. Lehet hetente akár egy vagy több alkalom, de rendszeres csoportos óralátogatás, esetleg otthoni jógázás mellé, ha már nagyobb a jógában való jártasságod, tökéletesen elég lehet a kétheti, esetleg havi egyszeri magán órán való részvétel is.

 

A Zen Shiatsu alapú passzív jógaterápiának hol található a helyszíne és milyen időpontban van a kezelés?

Csak úgy, mint a magán jógaóráknál is, a kezelés legjellemzőbben a saját otthonod kényelmében zajlik, ugyanis a kezeléseknek kicsi a helyigénye és nem igényel különlegesebb eszközöket (mint pl. masszázságyat sem). Amennyiben ez nem megoldható, akkor egy külső helyszínen bérelt teremben, a város több pontján van lehetőség az óra megtartására. Ebben az esetben a terembérlés plusz költsége hozzáadódik a kezelés alapköltségéhez.
A kezelések időpontját csak úgy, mint a helyszínt mindig előzetesen egyeztetjük úgy, hogy minden esetben megtaláljuk a legjobb időpontot, legyen szó egyszeri alkalomról vagy rendszeres együttműködésről.

 

Kinek ajánlott és mi alapján vannak összeállítva a Zen Shiatsu alapú passzív jógaterápia egyes alkalmai?

Az előzetes konzultáció során megbeszéljük, hogy mi az az ok amiért szeretnél részt venni egy kezelésen és hogy jelenleg milyen fizikai és egészségügyi állapotban vagy. Minden alkalommal ezek alapján állítom össze, személyre szabottan a kezelést. Bárki igénybe veheti a kezelést, kivéve, ha olyan egészségügyi probléma áll fent, amely során orvosilag ellenjavalt vagy tiltott bármilyen masszázs jellegű kezelés. Ilyen esetben kérlek mindenképp konzultálj előbb kezelőorvosoddal.

 

Milyen rendszerességgel érdemes a Zen Shiatsu alapú passzív jógaterápiát ismételni?

Az előzetes konzultáció során megbeszéljük, hogy mi az az ok amiért szeretnél részt venni egy kezelésen és hogy jelenleg milyen fizikai és egészségügyi állapotban vagy. Ugyanis ezektől nagyban függ az ajánlott rendszeressége kezeléseknek. Általánosságban elmondható, hogy konkrét probléma esetén érdemes lehet a heti esetleg kétheti kezelés az első időszakban (a kezelendő személy állapotától függ ennek az időszaknak a hossza), a későbbiekben pedig vagy ha alapvetően is rekreációs céllal kívánod igénybe venni a kezelést a négy-hat hetenkénti ismétlés tökéletesen elegendő.

 

Gyakran ismételt kérdések a kismama jógaórákkal kapcsolatban

 

Mit mozoghatok az első 8 hétben?

Ha minden rendben van a babával, nyugodtan folytasd azt a mozgásformát, amit a várandósságod előtt is rendszeresen végeztél. (A túl intenzív, túlságosan megerőltető és jelentősebb vérbőséget okozó mozgásformák a magzat védelmének érdekében már ilyenkor is kerülendőek.)
Fontos azonban, hogy az óra előtt mindenképpen tájékoztasd az oktatót/edzőt – ha van – arról, hogy várandós vagy!

 

A 8. és 13. hét között milyen mozgást javasoltok?

Mivel ebben az időszakban tapad meg véglegesen a placenta, ezért inkább pihentető, relaxációs, és meditációs mozgásformák javasoltak, illetve az ilyen jellegű jógaórák, vagy az otthon való sok pihenést.
Fontos azonban, hogy az óra előtt mindenképpen tájékoztasd az oktatót/edzőt – ha van – arról, hogy várandós vagy!

 

A 14. héttől a várandósság végéig járhatok kismamajógára?

Igen végig, kivéve, ha a mozgást épp nem javasolta vagy éppen kifejezetten megtiltotta az orvosod. tapasztalatom szerint, a legtöbb kismama kifejezetten élvezi a jógázást és sokan járnak még a 39-40. héten is jógázni 😊

 

Mit tilos még végeznem a várandósság alatt?

Hasizom gyakorlatok, intenzív hátrahajlás, fordított testhelyzet (pl. gyertya), erős csavarás, ill. ikerterhességnél nagy terpesz. Minden más gyakorlatból csak annyit végezz, amennyi jól esik.

 

Mi a helyzet, ha gyakran kell mennem a Wc-re?

Természetesen az óra alatt bármikor kimehetsz wc-re. A gátizom gyakorlatokat kifejezetten kérjük, hogy üres hólyaggal végezd, ezért óra közben a gyakorlás előtt szoktunk pár perc szünetet tartani.