Óratípusok

 

Hatha jóga

A hatha jóga az egyensúly megteremtéséről szól. A HA és THA szótagok a nap és a hold aktív és passzív közötti egyensúlyát jelképezi, így nyilvánul meg jóga gyakorlásunk folyamán az erő és nyugalom, a statikus és néha dinamikus mozdulatok, az aktivitás és az ellazulás közötti tökéletes összhang is. Gyakorlásunk folyamán az erősítő, az egyensúlyt támogató, a nyújtó és relaxáló ászanák mind harmóniában vannak jelen, elősegítve ezzel a test és a tudat rugalmasságát. Javítja az állóképességet, így segítve az egészséges testtudatot, testtartást és annak megfelelő megőrzését. A gyakorlás során a cél egy egészséges test-légzés-tudat egyensúly kialakítása, melyek harmóniába rendeződésével elérhetővé válik egy kiegyensúlyozottabb, mentálisan és testileg is felszabadultabb állapot létrejötte. Elsősorban statikusan megtartott testhelyzetekkel dolgozunk ezeken az órákon, ezzel is elősegítve az alaposabb ászana ismeretet, amely a biztonságos és a tartós eredményeket hozó jógagyakorlás alapja.

 

 

Gerincterápiás jóga

Ha hosszú idő után újra kezdenéd a mozgást, ha még csak ismerkedsz a jógával, esetleg gyakran küzdesz hát- vagy derékfájással, akkor ezt a jóga típust neked találták ki. Kezdő szinten elsődleges szerepe a megelőzés, az egészségmegőrzés, de köszönhetően annak, hogy a teljes fizikumot fejleszti mozgásterápiaként is szolgál azok számára, akik gerincbántalmakkal is szeretnének biztonsággal jógaórára járni. A gerincjóga a jógának egy anatómiai szemléletmódú, testfejlesztő irányzata, éppen ezért mindenki számára ideális választás lehet, legyen kezdő, újrakezdő vagy akár haladóbb jógagyakorló.

 

 

 

Dinamikus/flow jóga

A dinamikusan végzett jógagyakorlás a hagyományos hatha jóga elemeivel dolgozik, miközben az ászanákból összefűzött mozdulatsoron egymásból kiindulva, – mint egy füzéren az egymást követő gyöngyszemeken – haladunk végig.
Ezt a gyakorlási stílust jártasabb jógagyakorlóknak ajánlom, akik már egy alapvető ászana ismerettel rendelkeznek, ezáltal válik ugyanis könnyeddé ez a típusú gyakorlás és így tudja a gyakorlót hozzásegíteni ahhoz a meditatív állapothoz, amelyben mind a személyes fejlődés, mind pedig az órák közben és az után megtapasztalt relaxált állapot elérhetővé és fenntarthatóvá válik.

 

 

 

Erősítő hatha jóga

Kihívásra vágysz? Érdekel vagy szereted a jógát, de a nyújtás mellett erősödnél is? Akkor ez a típusú jógagyakorlás éppen neked szól, ugyanis ilyenkor a jógának főként azokkal az ászanáival találkozhatsz, amelyekkel célirányosan tudjuk formálni testünk izmait. Az erősítő jógaóra dinamikusabb felépítésű és erőteljesebb irányzat, azonban természetesen a gyakorlás lezárásaként minden esetben néhány statikusan megtartott nyújtó ászanával és egy rövid ellazulást segítő relaxációval zárjuk.

 

 

 

Kismama jóga

A várandósság alatt felmerülő problémák enyhítése, esetenként megszüntetése, az ízületek mozgékonyságának javítása, az izmok és a gát izmainak erősítése, a célirányos légzőgyakorlatok, valamint a mély relaxáció mind részét képezi a Birthlight® típusú jógagyakorlás fantasztikus módszerének. A kismama jógafoglalkozáson a hagyományos jógagyakorlatok mellett az amazóniai természeti népek ősi, szülést megkönnyítő lágy mozdulatai is jelen vannak. A tapasztalat azt mutatja, hogy a kismama jógát gyakorló nők tudatosabban élik meg a várandósságot és a szülést, valamint nő az önbizalmuk, oldódnak félelmeik, aggodalmaik is, valamint a gyermekükkel kialakított kapcsolatukra már a várandósság ideje alatt is nagy figyelmet fordítunk minden gyakorlás alkalmával ☺

 

 

Baba-mama jóga

Nemrég született kisbabád, de szeretnél visszatérni a mozgás csodálatos világába, esetleg szeretnél megismerkedni a jógával, de nincs kire bíznod gyermeked, és/vagy a csoportos órákra nem szeretnél/nincs lehetőséged eljárni?
Privát jógaóra keretében, akár saját otthonodban is lehetőséged van a személyes figyelemmel kísért biztonságos jógagyakorlásra úgy, hogy közben gyermeked jelenlétét sem kell nélkülöznöd. Kisebb babáknál sokszor őket is be tudjuk vonni a gyakorlásba, ha szeretnéd, ez sokszor segít még jobban elmélyíteni az édesanya és gyermeke közötti kapcsolatot, később pedig már a nagyobb lurkók sokszor örömmel játszanak a szokatlan mozdulatokat végző mosolygós anyukájuk körül.

 

 

Stresszoldás légzésszabályozó gyakorlatokkal

A hagyományos jógaórákon előforduló légzésszabályozó gyakorlatok, más néven pránájámák sokféleségének hála az órákon lehetőség van az adott jógagyakorló számára legmegfelelőbb légzőgyakorlat/ok beillesztésére, ezáltal kiemelve és még tovább fokozva a jóga stresszoldó hatását.